Wednesday 12 September 2012

Tipu Menipu Tertipu

Satu je pun dah cukup, saje je nak tambah tambah jadi tiga. Aku nak cakap bab tipu je, bukan susah pun nak explain sebab semua orang tau la kan tipu tu apa, haha. Aku nak cakap ni pun bukan sebab apa, sebab ada sorang mamat ni dulu cerita dekat aku pum pang pum pang, then bila aku jumpa balik and bila aku tanya jawapan dia bagi tak sama. Haaa kan kantoi dah tuu, bila dah sekali menipu, kena cop terus la kan. Biasanya lah kan, dah menipu tu tunggu 2 3 bulan, try tanya balik, confirm punyaa tak ingat dah. Sebab benda tu bukan betul pun, aku pun terasa benda sama jugak, benda yang aku pernah tipu dulu dulu tu mana nak ingat dah. Lain la kalau benda tu benda betul, kau cakap dua tiga kali pun benda sama je jawapan dia. 
Dia macam ni;

Bercerita -> menipu -> orang ingat -> kau lupa dah lepas dua tiga bulan -> orang tanya balik -> kau lupa

Siapa siksa? Diri sendiri jugak, mana taknya ada melayu la kan. Aku rasa korang perasan gak, korang fikir balik. Bila  tengah lepak lepakkan, then open satu cerita contoh dia macam ni la. 'weh pakcik aku kena tangkap semalam sebab jual mercun' masuk orang kedua pulak 'haa tu pakcik kau, makcik aku kena tangkap sebab isap gam' masuk yang lain pulak 'tuu cerita kau je, abang aku kena tangkap sebab dadah'. Nampak tak? sentiasa ada yang lebih dari yang lain, cerita mana satu yang ori pun aku sendiri taktau. Ehh ehh cerita tu rekaan je, saje nak dijadikan contoh :D

No comments:

Post a Comment